Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata


Program pro evidenci docházky je nadstavbou pro mzdy PREMIER. Všechny údaje jako pracovníci, pracovní doby, směny a svátky se nastavují ve mzdách. Výhodou je, že v docházce jsou stále aktuální údaje pro zpracování pro požadovaný měsíc.

Možnosti programu

  • možnost ručního zadávání docházky nebo import z docházkových terminálů.
  • přístupy do docházky jsou rozděleny do tří úrovní, které nastavuje SUPERVISOR
  • Pracovník - přístup jen do měsíčního přehledu.
    • možnost měnit zadané údaje (údaje se zadávají přes docházkový terminál nebo interního terminálu v PREMIER programu)
    • možnost měnit období
    • možnost použití interního terminálu v programu PREMIER

Nadřízený pracovník

  • přístup do podřízených pracovníků podle střediska nebo podle skupin a členů. Používá se:
    • v případě, že je nastaveno v konfiguraci "Povinná kontrola přesčasové práce"
    • v případě, že je nastaveno v konfiguraci "Povinné schválení docházky nadřízeným pracovníkem"

Mzdový pracovník

     – má přístup ke všem pracovníkům. Používá se:
    • v případě, že je nastaveno v konfiguraci "Povinné schválení docházky mzdovým pracovníkem"
    • v případě, že v nastaveních přerušení je "Povinná kontrola mzdovým pracovníkům" (slouží k rychlému vyhledávání
      pracovníků, u kterých je nutná kontrola dovolené, paragraf, lékař ...)
  • neomezený počet přerušení pracovní doby nebo denních nepřítomností
  • graficky znázorněné přerušení, které se započítávají do odpracované doby nebo denní nepřítomnosti
  • export do mezd
  • v konfiguraci se nastavují složky mezd pro
    o příplatky za odpracované hodiny v sobotu, neděli a ve svátek
    o příplatky za odpolední a noční směny
    o příplatky za nadčasovou práci s možností nastavení konfiguračně "Povinná kontrola nadřízeným pracovníkem"
    o náhrada mzdy za svátek
  • konfiguračně je možno nastavit
    o "Povinné uzavření měsíce nadřízeným pracovníkem"
    o "Povinné uzavření měsíce mzdovým pracovníkem"
  • při editaci docházky je kontrola nesprávně zadaných časů
  • v měsíčním přehledu se graficky zobrazuje nesprávně naplněné údaje, svátky, víkend ...
  • možnost poznámek ke každému přerušení
  • možnost hromadných operaci pro zaměstnance, které slouží k zapsání dovolených, PN, které jsou na více dní
  • číselník externích zaměstnanců, který nejsou v mzdovém systému. Používá se při sledování pracovníků z agentur nebo  sledování pravidelných techniků, soukromníků, kteří účtují hodinové sazby ...
  • zadávání časů bez klávesnice

 


  • o Pracovník - přístup jen do měsíčního přehledu.
    • možnost měnit zadané údaje (údaje se zadávají přes docházkový terminál nebo interního terminálu v PREMIER programu)
    • možnost měnit období
    • možnost použití interního terminálu v programu PREMIER

Nadřízený pracovník

     - přístup do podřízených pracovníků podle střediska nebo podle skupin a členů. Používá se:
    • v případě, že je nastaveno v konfiguraci "Povinná kontrola přesčasové práce"
    • v případě, že je nastaveno v konfiguraci "Povinné schválení docházky nadřízeným pracovníkem"

Mzdový pracovník

     – má přístup ke všem pracovníkům. Používá se:
    • v případě, že je nastaveno v konfiguraci "Povinné schválení docházky mzdovým pracovníkem"
    • v případě, že v nastaveních přerušení je "Povinná kontrola mzdovým pracovníkům" (slouží k rychlému vyhledávání
      pracovníků, u kterých je nutná kontrola dovolené, paragraf, lékař ...)
  • neomezený počet přerušení pracovní doby nebo denních nepřítomností
  • graficky znázorněné přerušení, které se započítávají do odpracované doby nebo denní nepřítomnosti
  • export do mezd
  • v konfiguraci se nastavují složky mezd pro
    o příplatky za odpracované hodiny v sobotu, neděli a ve svátek
    o příplatky za odpolední a noční směny
    o příplatky za nadčasovou práci s možností nastavení konfiguračně "Povinná kontrola nadřízeným pracovníkem"
    o náhrada mzdy za svátek
  • konfiguračně je možno nastavit
    o "Povinné uzavření měsíce nadřízeným pracovníkem"
    o "Povinné uzavření měsíce mzdovým pracovníkem"
  • při editaci docházky je kontrola nesprávně zadaných časů
  • v měsíčním přehledu se graficky zobrazuje nesprávně naplněné údaje, svátky, víkend ...
  • možnost poznámek ke každému přerušení
  • možnost hromadných operaci pro zaměstnance, které slouží k zapsání dovolených, PN, které jsou na více dní
  • číselník externích zaměstnanců, který nejsou v mzdovém systému. Používá se při sledování pracovníků z agentur nebo  sledování pravidelných techniků, soukromníků, kteří účtují hodinové sazby ...
  • zadávání časů bez klávesnice


  • Správa docházky
    • zadávání, přehled měsíční docházky
  • Komunikace s terminály
    • zasílání seznamu pracovníků a přerušení do docházkových terminálů
    • načtení příchodů a odchodů z docházkových terminálů
  • Stav zaměstnanců
    • aktuální přehled přítomných, na dovolené nebo PN
  • Statistiky
    • statistiky podle období, zaměstnanců, přerušení ...
  • Nastavení docházky
    •  základní nastavení pro docházku
  • Typy přerušení
    • nastavení přerušení, denní nepřítomnosti
  • Seznam terminálů
    • nastavení typů docházkových terminálů, způsob připojení a jejich možností
  • Externí zaměstnanci
  • Skupiny externích zaměstnanců

Kapitoly k modulu:


Na této stránce najdete:



Instruktážní video k používání Docházky


Stažení OffLine

dochazka_plneni_01.wmv


Docházkový systém obsažený v informačním systému PREMIER je určený k evidenci a následně k automatizovanému zpracování docházky zaměstnanců anebo externích spolupracovníků. Jde o komplexní systém přípravy dat pro mzdový systém. Docházkový systém je plně provázaný se všemi moduly informačního systému PREMIER a může se pyšnit stejnou komplexností a možnostmi, které nabízejí výrobci specializovaných docházkových systémů.

K evidenci příchodů a odchodů slouží 2 základní typy docházkových terminálů:

  • První je čistě softwarový a je implementován přímo do informačního systému PREMIER a ovládá se buď klávesnicí nebo myší.
  • Druhý je standardní docházkový terminál pevné konstrukce a je připojený do interní sítě LAN.
    • Značka docházkových terminálů je ID Karta. Jde o českou společnost, která tyto docházkové terminály vyvíjí a i vyrábí. Celou montáž i konfiguraci těchto docházkových terminálů bude zabezpečovat právě tato společnost, čímž klient získá nejen bezpečné záruky, ale i jistotu kvality a servisu. 


Cenové podmínky

Docházkový systém PREMIER je rozdělený na 2 verze:

  • Smart - verze obsahuje kompletní funkcionalitu mimo výrobních funkcí
    • do 10 zaměstnanců bez docházkového terminálu je verze poskytovaná bezplatně
    • nad 10 zaměstnanců jen s terminálem a zakoupenou verzí do 25 zaměstnanců
  • Enterprise - verze obsahuje kompletní funkcionalitu i při použití ve výrobě, jako směny apod. (SQL verze)

Dodání a montáž terminálů

Tuto službu zajišťuje firma ID KARTA. Kontaktní osoba ve firmě je p. Jiří Kimmel.

ID KARTA s.r.o.

Hlavní 3

747 70  Opava

Tel:    +420 553 797 111

Fax:   +420 553 797 111

GSM: +420 777 918 863




Zarovnat čas docházky - slouží pro změnu zapsaného času z terminálu do zpracování docházky


Používat docházkový terminál
 - nastavení vypne nebo zapne funkce pro nastavení a komunikci s docházkovým terminálem.

Automatické odečítání obědů – nastaví se pokud zaměstnanci nepoužívají docházkový terminál pro oběd. Systém automaticky odepíše potřebný čas oběda podle nastavených hodnot.

 

 Používat externí pracovníky - číselník externích pracovníků který nejsou v mzdovém systému. Používá se při sledování pracovníků z agentur, sledování pravidelných techniků který účtují hodinové sazby ..


Nastavení přerušení v práci je důležité nastavení, podle kterého se získávají z hodiny docházky a podklady pro mzdy. Nastaví se podle požadavků konkrétního provozu.


Povinné nastavení je jen pro “Odpracované“ s ID „00“ podle obrázku.

Ostatní přerušení nebo denní nepřítomnosti se nastavují podle potřeby. ID přerušení je ve formátu "99" (číselná hodnota).



Příklad dovolené:

  • čas se nezapočítává do denní pracovní doby
  • čas se započítává do měsíční pracovní doby
  • povolí se v zadávání celodenní nepřítomnosti
  • v případě že provoz nepovoluje půl dne dovolené, nepovolí se v zobrazování v denních přerušeních
  • vazba na mzdovou položku
  • „povinná kontrola mzdovým pracovníkem“ aktivuje sloupec "MP" (mzdový pracovník) v přehledu pracovníků a v měsíčním přehledu. Bez potvrzení uživatelům s druhem přístupu "Mzdový pracovník" nebude možné uzavřít a exportovat docházku za
    měsíc!
  • hodiny z tohoto přerušení se neodečítají z příplatků.



Příklad náhradního volna:

  • čas se nezapočítává do denní pracovní doby
  • čas čas se nezapočítává do měsíční pracovní doby
  • povolí se v zadávání celodenní nepřítomnosti
  • povolí se v přerušeních
  • vazba na mzdovou položku
  • není nutná kontrola mzdovým pracovníkům
  • hodiny z tohoto přerušení a odečítají z příplatků za sobotu, neděli, svátek nebo práce přesčas.


Zpracování docházky

Měsíční přehled




Popis sloupců přehledu


  • ER (chyba) zobrazuje! v případě že je nutný zásah uživatele. Např.: neukončená směna, nesrovnalost časů mezi příjezdem, odchodem nebo přerušeními.
  • SV (svátky) zobrazuje * - v konkrétním dny je svátek kde se započítává příplatek za "náhrada mzdy za svátek" nebo "příplatek za hodiny odpracované ve svátek"
  • MP (mzdový pracovník) zobrazuje! v případě že je nutná kontrola mzdovým pracovníkům buď v přerušeních které jsou nastaveny "povinná kontrola mzdovým pracovníkem" nebo je v konfiguraci nastaveno "povinné schválení docházky mzdovým pracovníkům". V případě že ani jedna podmínka není nastavena, sloupec se nezobrazí.
  • NP (nadřízený pracovník) zobrazuje! v případě že je nutná kontrola nadřízeným pracovníkem. Sloupec se zobrazuje pouze v případě, že je nastaveno v konfiguraci "povinná kontrola nadřízeným pracovníkem" při přesčasové práci nebo "povinné schválení docházky nadřízeným pracovníkem".
  • O1 (oběd 1) a O2 (oběd 2) – automatické odpočítávání obědů. Sloupec se zobrazuje pouze v případě že v konfiguraci je nastaveno "automatické odpočítávání obědů"
  • Noční, ranní a odpolední směna – zobrazuje hodiny podle směn podle nichž se získávají z příplatky za odpolední a noční směnu. Sloupec se zobrazuje pouze v případě, že v konfiguraci je nastaveno "Vazba na mzdovou položku za odpolední směnu"
  • Příchod – minimální čas ve dni
  • Odchod – maximální čas ve dni
  • Celkem hod. – přepočtený čas mezi odjezdem a příjezdem
  • Přeruš –hod. – vypočtené přerušení za konkrétní den které se se nezapočítávají do denního pracovního fondu.
  • Odprac. hod. – hodiny, které se započítávají do fondu „celkem hod. - přerušení“



Seznamy


  • Měsíční sumář – shrnuty odpracované hodiny, denní nepřítomnosti, přerušení a svátky které se započítávají do měsíčního pracovního fondu.
  • Denní nepřítomnost – seznam denních nepřítomnosti za měsíc. Kliknutím na konkrétní položku DN se označí dny v přehledu, v nichž se nachází
    o sloupec "D" zobrazuje nastavení přerušení pro "čas se započítává do prac. doby "
    o sloupec "M" zobrazuje nastavení přerušení pro "čas se započítává do měsíčního prac. fondu "
  • Přerušení – sumarizovaný seznam všech přerušení za měsíc. Kliknutím na konkrétní položku přerušení se označí dny v přehledu, v nichž se nachází.
  • Příplatky – seznam započtených příplatků.
    o hod. - reálně vypočtené hodiny příplatků
    o uznané příplatky. Například: v případě že je nastavena kontrola NP pro přesčas, uzná se jen přesčas který je odkontrolovaný
    NP (nadřízeným pracovníkem). Nebo je přerušení které má nastaveno "hodiny se odečítají z příplatků" odečtou se hodiny z
    tohoto přerušení..
  • Původní záznamy z doch. terminálů - zobrazuje načtená data z docházkových terminálů za vybraný den. Tento seznam se zobrazuje pouze v případě, že je v konfiguraci nastaveno "používat docházkový terminál"


Hromadné operace

Hromadné operace slouží k zápisu dovolených, PN ... které jsou na více dnů.




Denní přehled docházky

Příklad odpracované doby s přerušením


V důvodu přerušení se zobrazí jen přerušení, které mají nastavené „povolit v přerušeních“. Za jeden den je možno max.10 přerušení.

Příklad nepřítomnosti v práci



V důvodu nepřítomnosti se zobrazí jen přerušení, která mají nastaveno „povolit v celodenní nepřítomnosti“.

Přerušení „Dovolená“ má nastaveno „povinná kontrola mzdovým pracovníkem“, proto je potřebné tento den schválit MP (mzdovým pracovníkem)



Zadávání času příchodu nebo odchodu je možné dvěma způsoby:

  • klávesnicí
  • stiskem ikony "hodin se šipkou" se posuvníkem nastaví hodiny a minuty





Příklad nastavení přístupů


  • "Povinná kontrola přesčasové práce" (nadřízeným pracovníkem)
  • "Povinné schválení docházky nadřízeným pracovníkem"
  • "Povinné schválení docházky mzdovým pracovníkem


  • nadřízený pracovník neuzavře měsíc podřízenému, dokud nebudou schváleny všechny přesčasy a žádné chyby.
  • mzdový pracovník neuzavře měsíc, dokud nebude mít nadřízený pracovník schválenou docházku podřízeného
  • mzdový pracovník neuzavře docházku, dokud nebude mít odkontrolované přerušení, které vyžadují kontrolu mzdovým pracovníkem.



Přehlednost a propojení s terminály

Samozřejmostí je dvouúrovňové řazení přístupu pro zaměstnance a pověřené řídící pracovníky a personalisty, přehledné grafické zpracování, jednoduchá konfigurace a možnosti přizpůsobení pro evidenci přesčasů a podobně. Zajímavostí je například možnost přidání poznámky ke každému přerušení pracovní doby. Tuto poznámku mají následně k dispozici všichni pověření uživatelé systému PREMIER, typicky personalisti, přímí nadřízení a mzdoví účetní. Vývojáři mysleli i na pohodlnou evidenci docházky v odvětvích jako služby či průmysl a výroba prostřednictvím dotykových terminálů, čipových a magnetických karet.


  • No labels