Page tree
Skip to end of metadata
Go to start of metadata



Příspěvkové organizace 

Nastavení pro příspěvkové organizace


Pokud zpracováváte mzdy pro příspěvkovou organizaci, je zapotřebí mít tuto skutečnost uvedenou v globálních předvolbách



Mzdové položky - příprava nových položek pro další složky mzdy

Pro zajištění vícesložkového odměňování s použitím různých odměn a příplatků doporučujeme použít tento způsob:

V nastavení mzdových položek si pomocí kopie mzdové položky 303 - osobní ohodnocení přidáte potřebné mzdové položky pro jednotlivé další složky mzdy a upravíte si jejich zařazení. Tyto mzdové složky se budou ve zpracování mzdy chovat stejně jako osobní hodnocení - tedy budou se přepočítávat podle skutečně odpracovaných hodin v poměru k fondu pracovní doby včetně svátků.

V základním nastavení bude u těchto položek "sazba" = 0, konkrétní výši jednotlivých příplatků budete zadávat až ve mzdovém nastavení zaměstnance.

Vzorové nové mzdové položky mohou vypadat takto:



Nastavení mzdových údajů u zaměstnanců


Platový (mzdový) výměr


V platovém (mzdovém) výměru jsou pro zaměstnance příspěvkových organizací připravena speciální pole pro zadání potřebných informací k odměňování - třída, kategorie, doba praxe...

Na základě těchto údajů, které si u zaměstnanců vyplníte, Vás  PREMIER upozorní na případnou kolizi doby praxe a přiznaného tarifu.

Nyní můžete u zaměstnanců nastavit také "hodiny přímé pedagogické  činnosti“  a „hodiny nad rámec přímé pedagogické činnosti“ - tyto údaje pak budou sloužit k vyplnění výkazu P01C1 .

Další opakující se mzdové složky

Tyto další složky mzdy, pro které jste si připravili nové mzdové položky, si zadáte do mzdového nastavení zaměstnance, v rámci tohoto zadání vždy zaškrtnete u těchto mzdových položek háčkem "platový výměr" - takto označíte skutečnost, že je daná mzdová složka považována za součást platového výměru.


Tisk platového výměru

Pokud jste při nastavení mzdových údajů postupovali podle návodu výše, můžete pro tisk platového (mzdového) výměru použít volbu "Tisk PV včetně položek",

která v rámci tisku zohlední i další opakující se složky mzdy. Listinná podoba platového výměru pak bude vypadat takto:


Výpočet mzdy s vícesložkovým odměňováním

Všechny složky mzdy nastavené ve mzdových údajích se do výpočtu dostanou zahájením měsíce a budou přepočteny podle skutečně odpracovaných hodin v daném měsíci. 


Tisk výplatního lístku


V případě použití výplatního lístku s kumulací a rozpisem bude zaměstnanec mít přesnou informaci o výši každé z těchto mzdových složek:



Zkrácené úvazky - zápis odpracovaných hodin navíc "do úvazku"

Pokud zaměstnanec se zkráceným úvazkem odpracuje v měsíci více hodin, než je jeho sjednaný úvazek, avšak nejde o přespočetní hodiny, nýbrž  o tzv. hodiny "do úvazku" -  tj. případ, kdy součet všech odpracovaných hodin nepřekročí výši fondu pracovní doby za daný měsíc připadajícího na zaměstnance s plným úvazkem, je možné využít v PREMIERU níže popsaný způsob proplácení.

  1. Ve mzdových položkách si zkopírujete MP 101 - základní měsíční mzda (plat), přidělíte jí nové číslo a upravíte ji takto:


  2. Upravíte si všechny mzdové položky, které používáte pro proplácení osobního ohodnocení a příplatků takto: 

    Díky této úpravě při zápisu hodin "do úvazku" mzdovou položkou 109, budou navýšeny i všechny tyto příplatky na hodnoty vyšší, než jsou uvedené v platovém výměru zaměstnance se zkráceným úvazkem.
  3. Příklad zpracování mzdy s hodinami "do úvazku"
    Zaměstnankyně pracuje na poloviční úvazek - mzdové nastavení:

    Tato zaměstnankyně odpracovala v květnu navíc 8 hodin přímé pedagogické činnosti, tyto hodiny zapíšeme s použitím MP 109 takto:

     po propočtu mzdy se navýší nejenom základní plat, ale také všechny příplatky, které jsou označeny jako "součást platového výměru" a  upraveny dle popisu výše:


Práce s přehledy platových výměrů


Pro usnadnění práce je v personalistice připravený přehled platových výměrů, kde si můžete k libovolnému dni zobrazit přehled platných platových výměrů včetně ostatních složek mzdy zadaných ve mzdových údajích. Tento přehled obsahuje také nárok na dovolenou. V rámci tohoto přehledu můžete přímo zpracovávat nové platové výměry.

zde budete mít barevně vyznačené ty zaměstnance, u kterých je zapotřebí upravit platový výměr - nově zařadit zaměstnance do platové třídy podle doby praxe.


Statistické výkazy pro příspěvkové organizace


ISPV

Ve mzdových údajích zaměstnanců jsou pro příspěvkové organizace zařazené do statistického šetření ISPV určena speciální pole pro zadání nezbytných údajů.

Nově byla k těmto sledovaným údajům doplněna i historie, která umožní evidovat tyto informace včetně předchozích změn.


V rozpočtu „dle středisek“ byl přidán údaj UZ a Kategorie zaměstnance. Pomocí kategorie lze nastavit účtování na různé analytiky.

UPOZORNĚNÍ

Pokud používáte rozpočty „dle středisek“, pak je nutno doplnit u definovaných rozpočtů hodnoty UZ a Kategorie.

.

Rozpočtované částky hrubé mzdy pro zaúčtování byly zaokrouhleny na celé Kč (doposud na haléře)


Další statistické výkazy po zpracování mezd


Další výkazy, které budete za příspěvkovou organizaci posílat, najdete v přehledech ke mzdám. Jedná se o tyto výkazy:


ad 1 Výkaz P1-04

Výkaz P 1-04 čtvrtletní výkaz o zaměstnancích a mzdových prostředcích

 Pro správné fungování výkazu je nutné doplnit následující nastavení:

 V nastavení zaměstnance – osobní údaje – nastavení ISPV nastavte u všech PP kategorii a zdroj financování atd. Údaje označené šipkou mají vliv na výkaz P 1-04.

 

 




V nastavení mzdových položek je nutno přiřadit umístění dané položky ve výkazu P1-04                         

Ve Správci – Střediska – nastavte kód zařízení u každého střediska, které je používáno v personalistice.



Správné nastavení těchto údajů si můžete ověřit v Přehledech ke mzdám

Sestavený podklad nesmí obsahovat pracovníky s nezadaným zdrojem financování, kategorií PP a druhem platu (je nutné je doplnit do personalistiky/mzdových položek – viz. výše).

Pokud je vše v pořádku, můžete sestavit výkaz P 1-04. Řádky ve výkazu označené žlutou barvou nejsou vypočteny programem, ale musí být doplněny do výkazu ručně uživatelem. Ve výkazu budou obsahovat nulové hodnoty.

Pomocí šipky lze zobrazit detaily z nichž se počítá hodnota v daném řádku.

 


V případě, že máte v organizaci rozdělen úvazek zaměstnanců mezi více středisek/zdrojů financování/typů PP lze postupovat 2 způsoby:

  1. Každý takový PP navedete samostatně – tzn. každý bude mít svůj platový výměr, výkaz práce, smlouvu (alespoň v programu Premier) + veškerá nastavení PP. Každý PP bude mít svou výplatní pásku, mzdový list. RZD a potvrzení budou společné. Výpočet daně z příjmů ze závislé činnosti se provede měsíčně na jedné pásce (ostatní skončí zdanitelnou mzdou). Tzn. na výplatu odchází jedna částka.
  2. Pouze jeden PP, jeden platový výměr, skupina/třída atd. - v nastavení zaměstnance – mzdové údaje – nastavit toto % rozdělení úvazku – zadává se desetinným číslem, celek je 1 – např. :

                  

                   U takto nastaveného rozdělení úvazku bude hrubá mzda, pojištění i přepočtené stavy pro P104 i přehledy nákladů rozpočteny dle středisek, zdrojů financování, typů PP.

 




ad 2 Výkaz P1c-01 VÝKAZ o evidenčním počtu zaměstnanců v regionálním školství



ad 3 Výkaz P2-04



ad 4 UNP 4-01



ad 5 Výkaz OZP-OZZ



ad 6 Export údajů dle nař. č. 289/2002 Sb.





  • No labels