Nastavení
Nastavení pro Balíkobot se nachází ve "Správci - Předvolby - Globální - Volby pro síť/tisk/export/import - Ostatní/ČNB/ECB - Předvolby pro Balíkobot"
Pro používání je nutno v dialogu pro nastavení Balíkobotu zapnout volbu „Používat napojení na Balíkobot“, čímž se následně aktivuje možnost vyplnit přihlašovací údaje ("Nový").
Přihlašující údaje
Zde uživatel vyplní přihlašovací údaje (login a heslo) získané od Balíkobotu.
Další nastavení
- Dopravce - zde se může vyplnit výchozí dopravce.
- Služba - zde se může vyplnit výchozí služba ve vazbě na dopravce.
- Tiskárna - název tiskárny, na které se má tisknout pomocí aplikace třetí strany.
- Cesta k souboru pro tisk - cesta k aplikaci třetí strany pro "Tisk štítku", viz dále.
- Aktualizace číselníku doprav - možnost naplnit číselník údajů "Způsob dopravy" a "Příjemce" viz dále. Tento číselník se nebude sám aktualizovat z Balíkobotu.
Komunikace s Balíkobotem
Ve výdejkách nebo ve vydaných fakturách je pak možnost kliknutím na tlačítko „Balíkobot“ vyvolat okno pro provedení akcí.
Postup pro komunikaci je následující.
Vytvoření a uložení dokladu
Volba pro komunikaci s Balíkobotem se zobrazí až po uložení dokladu (výdejky nebo faktury).
Údaje pro zásilku ohledně partnera se přebírají přímo z dokladu, případně z adresáře partnerů (e-mail, telefon). Samozřejmě je možná ruční editace.
Rovněž údaje o váze jsou přebírány z dokladu, pakliže jsou vyplněny.
Dobírka - zaškrtne se, pakliže se jedná o dobírku.
Pokud je:
- ve výdejce v „Popis #1“ nebo „Popis #2“ nebo „Popis #3“ nebo „Popis #4“ uveden text obsahující "dobír" bez ohledu na velká malá písmena (tedy např. "Dobírka, dobírkou atd.) nebo
- ve vydané faktuře forma úhrady „Dobírkou",
označí se balík automaticky jako dobírka.
Cena balíku - odpovídá hodnotě dokladu.
K dispozici jsou i další údaje, které může program před přidáním vyžadovat s ohledem na typ dopravce/služby.