V této záložce se definují údaje spojené přímo s fakturací:
Splatnost a Úrok z prodlení - zde je možné si nastavit splatnost faktur ve dnech a úrok z prodlení. Individuální nastavení na kartě partnera má větší prioritu!
Zaokrouhlování, Zaokrouhlování cizích měn - předvolený způsob zaokrouhlování faktur:
- 2 - bez zaokrouhlení,
- 1 - zaokrouhlení na desetiny,
- 0 - zaokrouhlení na celé koruny matematicky (tj. 100,3 zaokrouhleno na 100,-),
- 0,1 - zaokrouhlení na celé koruny nahoru (tj. 100,3 zaokrouhleno na 101,-)
Po zadání partnera umístit kurzor na datumové údaje - tato volba je vhodná pro účetní firmy, pro usnadnění počtu kliknutí.
Prověřovat nevypárované zápisy při ukládání faktury - program automaticky prověří otevřené přímé zápisy v deníku a nabídne možnost spárování s ukládaným dokladem.
Faktury za hotové zaokrouhlovat dle nastavení zaokrouhlování pokladen (záložka účetnictví) - tato volba umožňuje nastavit odlišné zaokrouhlování pro faktury hrazené převodem a faktury hrazené hotově (resp. dobírkou). Funkce je vhodná pokud se faktury převodem nezaokrouhlují, ale faktury za hotové ano (dle nastavení pokladny u CZK zpravidla na celé částky).
Předvolený účet postoupených pohledávek - zde se nastaví účty pro postoupení pohledávek, viz modul Factoring.
Předvolený účet a dokl. řada daň.dokladů - předkontace a výběr dokladové řady pro automaticky tvořené daňové doklady (viz Banka - Daňový doklad k platbě)
QR kód - možnost předvolit automatický tisk QR kódů pro platbu přes telefon ve fakturách a zálohových listech.
Záložka Aktuálně - nastavení parametrů (plánované tržby, počet pracovních dnů v roce) pro přehled Aktuálně - Aktivita firmy. Do tržeb v přehledu Denní informace lze z interních dokladů zahrnovat veškeré výnosové účty (defaultně se zahrnují pouze učty skupiny 60x)
Předplnění faktury, dobropisu, inventarizace pohledávek a zálohového listu
Nabídka umožňuje vypsat standardní textové položky dokladu. Tento text se automaticky nabízí při vystavování dokladu, samozřejmě s možností změny.
Předplnění faktury:
Předplnění dobropisu:
Předplněné inventarizace pohledávek:
Předplněné zálohového listu:
Logo ve faktuře
Do faktur tištěných systémem PREMIER lze umístit logo do záhlaví faktury, patičku i firemní razítko (s podpisem). Za pomocí standardní kombinace kláves pro kopírování ve Windows Ctrl + C (kopírovat) a Ctrl + V (vložit) lze přenést obrázek či logo z jiné aplikace Windows. Toto logo může být ve formátu *.cdr, *.bmp, *.wmf aj.
Tip
Slevy
V modulu vystavených fakturách, objednávkách a výdejkách má uživatel možnost poskytovat slevy pro odběratele. Tímto způsobem se sleva pořídí operativně při pořizování dokladů. Slevy lze také navázat na individuální obchodní partnery zadáním slevy v kartě obchodního partnera v „Seznamu odběratelů“, přičemž ta se bude automaticky dosazovat při vystavování dokladu na příslušného partnera.
Navolit lze způsob účtování a výši slevy, samozřejmě s možností aktuální změny na faktuře. Pokud je sleva zadaná na objednávce a výdejka se pořizuje automatizovaně na základě objednávky, přenáší se cena se slevou do výdejky a tím také následně do vydané faktury automaticky. Varianty automatického účtování slev:
- Program navrhne úč. předpis slevy dle největších položek faktury, tzn., že převezme jejich úč. předpis.
- Program navrhne úč. předpis dle první položky.
- Uživatel si nastaví svůj individuální účetní předpis slevy.
Poznámka
Sleva se pořizuje v editačním okně pořizováním položky dokladu.
Nastavení sledování závazků/pohledávek dle doby prodlení
Uživatel může libovolně definovat lhůty, tj. rozmezí dnů v prodlení, pro sledování závazků a pohledávek k vybranému datu. Přehledy dle doby prodlení jsou k dispozici v modulech Odběratelé (Dodavatelé) - Přehledy pohledávek (závazků).
Způsob přidělení ratingu
Zde se nastavují parametry pro přidělování ratingového hodnocení partnerů. Hodnocení je popsáno zde.